BRÄNDITUTKIMUKSET
Kuva: Kauppakeskus Mylly
bränditutkimuksella pureudutaan onnistuneen brändäyksen keskeisimpään kysymykseen: "miksi asiakkaat ostavat juuri meiltä"?
onnistunut brändäys lähtee - kyllä, sekin - asiakkaista.
. . . miksi luoda brändi joka ei puhuttele tavoiteltua kohdeyleisöä? näinpä juuri, se ei kiinnosta ketään.
bränditutkimus pureutuu laadullisin tutkimusmenetelmin asiakkaisiin osana brändin arvon muodostumista. tarkoituksena on löytää tekijät, jotka brändiarvoa tosiasiassa synnyttävät eli juuri ne, jotka vaikuttavat asiakkaan ostokäyttäytymiseen tai suhtautumiseen kyseistä brändiä kohtaan
(ostaa / pitää vs. miksi ei osta / miksi ei pidä).
tutkimuksessa vahva painopiste on mm. brändin keskeisimpien kilpailuetutekijöden nimeämisessä sekä markkinointiviestinnän tavoitteissa.
tutkimukset toistetaan tarvittaessa määrällisenä ja asiakkaalle jää tutkimuksen koko aineisto koostettuna ja purettuna käyttöönsä.
aiheeseen on syytä paneutua huolella, sillä brändi ei synny työpöydällä - se syntyy kontaktipisteissä eli vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa.
valitsemme brändillesi sopivan tutkimustavan aina
tutkimusmenetelmästä tulosten raportointiin, seurantaan ja kehitystoimenpiteisiin.
Toteutamme myös Mysteeri Shoppausta! Kysy lisää!
(referenssi CASE Kauppakeskus Mylly - Arvonluonti kauppakeskusbrändin rakentumisessa // kauppakeskuksen brändiuudistus 2021-2022)
luomme markkinointia sekä brändejä, jotka vaikuttavat - kestävästi, aikaansa edellä.