BRÄNDITUTKIMUKSET
Kuva: Kauppakeskus Mylly
bränditutkimuksella pureudutaan onnistuneen brändäyksen keskeisimpään kysymykseen:
"miksi asiakkaat ostavat juuri meiltä"?
nimittäin onnistunut brändäys lähtee - kyllä, sekin - asiakkaista.
tutkimuksessa vahva painopiste on mm.
-brändin keskeisimpien kilpailuetutekijöden (EX ja CX) nimeämisessä
- asiakasymmärryksen kehittämisessä suhteessa brändiin sekä
- brändi- ja markkinointiviestinnän tavoitteissa
tutkimustulokset osoittavat, että brändi ei synny työpöydällä - se syntyy
kontaktipisteissä eli vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa, jossa:
asiakasymmärrys (brändin arvolupaus) > resurssien kohdentaminen (brändäys) > asiakaskokemus (todellinen brändiarvo)
valitsemme brändillesi sopivan tutkimustavan aina
tutkimusmenetelmästä tulosten raportointiin, seurantaan ja kehitystoimenpiteisiin.
(referenssi CASE Kauppakeskus Mylly - Brändi-/asiakastutkimus // Kauppakeskuksen brändiuudistus 2021-2022)