
BRÄNDITUTKIMUKSET
bränditutkimuksella pureudutaan onnistuneen brändäyksen keskeisimpään kysymykseen:
"miksi asiakkaat ostavat juuri meiltä"?​
nimittäin onnistunut brändäys lähtee - kyllä, sekin - asiakkaista.​
​​​
​
tutkimuksessa vahva painopiste on mm.
​
-brändin keskeisimpien kilpailuetutekijöiden (EX ja CX) nimeämisessä
- asiakasymmärryksen kehittämisessä suhteessa brändiin sekä
- brändi- ja markkinointiviestinnän tavoitteissa​
​​​
​​
tutkimustulokset osoittavat, että brändi ei synny työpöydällä - se syntyy
kontaktipisteissä eli vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa, jossa:
​
​
asiakasymmärrys (brändin arvolupaus) > resurssien kohdentaminen (brändäys) = asiakaskokemus (todellinen brändiarvo)
​
​valitsemme brändillesi sopivan tutkimustavan aina
tutkimusmenetelmästä tulosten raportointiin, seurantaan ja kehitystoimenpiteisiin.
​​​
​
​
​
