top of page
  • Youtube
  • Instagram
  • Pinterest
  • Facebook
  • LinkedIn
lines_edited_edited_edited_edited.jpg

nappaa uusimmat brändivinkit suoraan sähköpostiisi - ja tiedät mistä huomenna puhutaan. #huomisenmarkkinointia

Ihanaa! Kohtaamisiin! xx Laura

bränditoimisto turusta, markkinointitoimisto turku, viestintätoimisto turku

GOES SOCIAL

bränditoimisto turusta, markkinointitoimisto turku, viestintätoimisto turku
Search

Updated: Nov 7

Brändiruno® - Mikä fresh tuulahdus uutta osaamista ja tunnetta mainosalalle. Mitä brändiruno® taas ei ole? Tässä blogisarjassa käsittelen 3 ennakkoluuloa tai käsitystä liittyen brändirunoihin, joista ensimmäisenä pureudun brändirunojen sekä tekstintuotannon eroavaisuuksiin.



MITÄ EROA ON BRÄNDIRUNOLLA JA TEKSTINTUOTANNOLLA / COPYWRITING SISÄLLÖLLÄ?


Brändiruno® ei ole pelkkä teksti, vaan strateginen ja luova ydintuote, jonka avulla yritys voi:


1 // löytää ja kirkastaa brändin uniikin äänensävyn (tone-of-voice)


2 \\ tiivistää strategisen ydinviestin tunnepitoiseen muotoon


3 // käyttää samaa runoa tai sen johdannaisia eri kanavissa (mainosvideo, audiomainonta, printit, digitaaliset kanavat, somesisältö, sisäiset kanavat jne.)


Brändiruno® on siis enemmän rinnastettavissa brändistrategiaan, mainoskonseptiin tai mainostekstin suunnittelukonseptiin kuin pelkkään tekstintuotantoon tai copywriting-sisältöön.



👇🏼 Tekstintuotannon ja brändirunon ydinerot kiteytettynä:


TEKSTINTUOTANTO VS. BRÄNDIRUNO®


  • Tarkoitus & Vaikuttavuus:

    > Tekstintuotanto viestii, informoi ja ohjaa

    > Brändiruno® koskettaa, pysäyttää ja jää mieleen — se herättää tunteen, joka tekee brändistä aidosti koskettavan.


    💡Runo ei ainoastaan kerro mitä yritys tekee, vaan miksi se on olemassa.


  • Tyyli:

    > Tekstintuotanto tavoittelee selkeyttä ja informaatiota.

    > Brändiruno® tavoittelee tunnetta, rytmiä ja muistijälkeä.


💡 Sanojen rytmi on tunneviestinnän ydin.


  • Muoto:

    > Tekstit rakentuvat rakenteesta ja lauserakenteista

    > Brändiruno® rakentuu rytmistä, toistosta ja lyriikoista.


💡 Runomuodossa sanat alkavat soida. Ne eivät vain välitä informaatiota, vaan herättävät muiston, visuaalisia mielikuvia ja/tai oivalluksia. Brändirunon® avulla brändin kieli / tone-of-voice muuttuu sanoista kokemukseksi.


  • Käyttötarkoitus:

    > Tekstintuotanto on usein kanavakohtaista (verkkosivut, some, esitteet)

    > Brändiruno® toimii brändiviestinnän strategisena ytimenä, josta muut sisällöt voivat syntyä.


💡 Lyhyesti: Tekstintuotanto kertoo tarinan – Brändiruno® tekee siitä tunnepitoisen kiteytyksen, jossa luova konsepti kohtaa brändin strategisen ytimen.



Tekstintuotanto kertoo tarinan – Brändiruno® tekee tarinasta tunnepitoisen kiteytyksen, jossa luova konsepti kohtaa brändin strategisen ytimen.


Mitä ajatuksia tai kysymyksiä brändiruno® herättää sinussa? Selvensikö tämä ainakin osittain ajatuksiasi brändirunoista? Mitä tai mistä haluaisit kuulla lisää? Seuraavassa kirjoituksessa pureudutaan lähemmin brändirunojen ja mainoksissa käytetyn melodisen lyriikan / mainosmusiikin eroavaisuuksiin.





~ 3HUGS.FI - me luomme tarinoita, jotka puhuttavat huomenna. ~



3hugs xx Laura,

KTM, yrittäjä, lastenkirjailija-runoilija, brändien tarinallistaja ja brändirunoilija



#3hugs #3hugsfi #3hugsmarketing #3hugsbranding #brändi #brändiruno #mainonta #markkinointi #konsepti #brändiviestintä #strategianytimessä #tunneviestintä #merkitykset




Logo_horizontal_black_edited_edited_edited_edited_edited_edited_edited.png

3hugs.fi - luomme tarinoita, jotka puhuttavat huomenna.

- HUOMISEN MARKKINOINTIA. -​

bottom of page