Updated: Jun 17

Sanotaan vaikka näin, että sulla on ihan sairaan hyvä konsepti, liikeidea, joku, jolla on selvä erottautumispotentiaali ja siihen liittyvä osaaminen. Ja sen päälle vielä yrityksesi on heti alkumetreiltä panostanut oikean kohdeyleisÜn lÜytämiseen ja omaa huipputason asiakasymmärryksen - eli sulla on siis kaikki menestyksen avaimet kädessäsi. Sen jälkeen sulla ja sun yrityksellä on 3 mahdollisuutta - ei pelkästään siksi, että tuon intohimoisesti esiin lukua 3, vaan ihan todella. Nämä 3 ovat:
1 // YRITYKSESI EI TĂYDESTĂ ASIAKASYMMĂRRYKSESTĂ HUOLIMATTA OSAA TUODA BRĂNDIĂĂN ESILLE OIKEILLA TAVOIN.
>> Tässä kohtaa kaipaat pikaista apua brändisi kehitystyĂśhĂśn sen vetovoimaisuuden aikaansaamiseksi ennen kuin menetät markkinasi lisäksi oman motivaatiosi yrityksesi kehittämiseen.2 \\ YRITYKSESI BRĂNDI LYĂ LĂPI, MUTTA SITĂ EI KEHITETĂ RIITTĂVĂSTI SAADUN ASIAKASDATAN POHJALTA JA SE ON VAARASSA MUUTTUA "TYLSĂKSI".
>> Brändisi on vaarassa jäädä tähdenlennoksi. Brändäyksen tulee olla pitkäjänteistä ja sen tulisi elää herkässä vuorovaikutuksessa asiakkaiden ja kohdeyleisĂśn odotusten, vaatimusten sekä tarpeiden kanssa. Muista:" Ălä lupaa sellaista, jota et pysty jatkuvasti brändilläsi asiakkaidesi silmissä lunastamaan.
3 // YRITYKSESI YMMĂRTĂĂ ASIAKKAIDEN ROOLIN BRĂNDIN ARVON LUOJINA, JONKA POHJALTA BRĂNDIĂ KEHITETĂĂN PITKĂJĂNTEISESTI.
>> Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että brändi nähdään olevan olemassa asiakkaita varten. Asiakkaat nähdään brändisi kehitystyÜn ytimessä, sillä he muodostavat brändikokemuksen, arvioivat brändihyÜdyn ja sitä myÜden määrittävät brändisi todellisen arvon.Tässä vielä 3 vinkkiä brändäykseen, joilla onnistua luomaan todellista brändiarvoa asiakkaidesi silmissä:
#1 // ASIAKAS ON BRĂNDISI PARAS KAVERI
Mitä teet, kun paras kaverisi kertoo ja jakaa sinulle asioitaan - KUUNTELET. Kuuntelet herkällä korvalla asiakkailta saamaasi palautetta ja viet saamasi tiedon (suodattamatta) osaksi yrityksesi brändistrategiaa. Kyllä, silloinkin ja erityisesti silloin, kun se ei kenties sinusta ole mieluisinta kuultavaa.
#2 // LUO TILANTEITA SYNNYTTĂĂKSESI AITOA VUOROVAIKUTUSTA
Brändit eivät synny pÜytälaatikoissa, vaan kohtaamisissa ja vuorovaikutuksessa. Luo omalla toiminnallasi brändille otollisia paikkoja rakentua asiakkaan silmissä kiinnostavaksi, tunnistettavaksi ja lisäarvoa tuottavaksi yrityksellesi ja sen tuotteille ja/tai palveluille. Vuorovaikutusta voi edistää monilla eri medialustoilla, mutta kenties mieleenpainuvinta on kehittää brändisi vuorovaikutusta fyysisillä kohtaamisilla, suoraan asiakasrajapinnassa.
" Vuorovaikutusta voi edistää monilla eri medialustoilla, mutta kenties mieleenpainuvinta on kehittää brändisi vuorovaikutusta fyysisillä kohtaamisilla, suoraan asiakasrajapinnassa.
#3 // KEHITĂ PITKĂJĂNTEISESTI
Brändäyksessä pitkäjänteisyys palkitaan - harva brändi syntyy yhdessä yÜssä. Kestävät brändit kertovat tarinaa, jolla on myÜs historiaa ja jotka ovat synnyttäneet useita kokemus- ja kontaktipisteitä asiakkaissaan. Näin brändi muodostuu asiakkaiden mielessä tärkeäksi, arvoa tuottavaksi ja merkitykselliseksi. Näin kokevat asiakkaat ovat myÜs muita todennäkÜisemmin brändisi lähettiläitä turuilla ja toreilla.
" Summa summarum, erottuva brändi = arvo sekä merkitykset, joita asiakkaasi rakentavat brändillesi
Summa summarum, erottuva brändi = arvo sekä merkitykset, joita asiakkaasi rakentavat brändillesi. Toisin sanoen brändisi erottuu paremmin, kun asiakas kokee brändillä olevan hälle itselleen arvoa. Kun muistat tämän ja sen kenen päässä todellinen brändisi arvo syntyy, olet pitkällä.
Kysy lisää brändäyksestä, bränditutkimuksista sekä brändin arvonluonnista asiantuntijoiltamme. Kirkastetaan brändisi yhdessä ja luodaan sille otolliset puitteet menestyä.
3 X HUGS,
-Laura
luova yrittäjä, tarinakertoja ja markkinoinnin KTM















