top of page
  • Youtube
  • Instagram
  • Pinterest
  • Facebook
  • LinkedIn
lines_edited_edited_edited.jpg
Search

Näin minusta tuli brändirunoilija...

Laura Salo, brändien tarinallistaja brändiruno® konseptin takana.


Olen Laura Salo – brändien tarinallistaja ja brändiruno®-konseptin kehittäjä. Kauppatieteiden maisterina kaikkea tekemistäni ohjaa kaupallinen ajattelu, asiakaslähtöisyys ja vahva arvopohja. Brändi ei ole vain viesti, joka viedään asiakkaalle – se on arvoa, joka syntyy yhdessä asiakkaan kanssa vuorovaikutuksessa. Uskon, että vahva brändi lähtee tekijästään: omista arvoista, asenteista ja tavasta toimia. Kun brändi rakentuu aidosti sisältäpäin, se koskettaa myös ulospäin. Tavoitteena ei ole kerätä yksittäisiä onnistumisia, vaan luoda niitä mahdollistavaa kulttuuria pitkäjänteisesti.


Monipuolinen taustani kauppatieteissä, markkinoinnissa ja hyvinvoinnin parissa on muovannut ymmärrystäni ihmisistä ja siitä, mikä meitä ohjaa. Valmentajana olen vuosia kulkenut ihmisten rinnalla arvojen ja valintojen äärelle – sama ajattelu näkyy myös työssäni brändien parissa.


Vahvat brändit erottuvat muista vankalla arvopohjalla, joka ei ole vain sanoja - vaan myös brändin sisäinen ydin, sen DNA, joka asuu syvällä brändityöhön osallistuvien ihmisten asenteissa ja käytännöissä.

Äidiksi tuleminen avasi luovuuteni uudella tavalla. Pienen poikani myötä syntyivät sadut, runot ja satuhahmot – ja lopulta myös kaupallisen potentiaalin omaavat brändirunot®. Huomasin pystyväni kirjoittamaan tekstejä, jotka kuljettavat lukijan samaan maisemaan, jonka näen kirjoittaessani. Se on lahja, jonka olen vihdoin antanut itselleni luvan käyttää täysillä.


Muutama kuukausi mainostoimistoyritykseni 3hugs.fi perustamisen jälkeen oivalsin, ettei myöskään yksinyrittäjän tarvitse olla kaikkea kaikille. Loppukeväästä 2025 ilmoille heitetty yritysneuvojan kysymys – “miksi et keskittyisi brändirunoihin?” – kirkasti suunnan. Niin alkoi uuden mainoskonseptin fokusoitu kehitystyö.


3hugs.fi syntyi halusta palauttaa aidot tarinat ja ihmiset markkinoinnin keskiöön. Maailma on täynnä kasvotonta, sielutonta viestintää. Brändiruno®-konsepti haastaa: miten mainonta muutetaan tunteiksi, samaistuttaviksi tarinoiksi ja merkityksellisiksi kohtaamisiksi?


Kuten The Other Danish Guy:n toimitusjohtaja Tommi Lähde on todennut: Markkinointi on dataa, mutta mainonnan ydin on lopulta aina sama: Tunteen synnyttäminen. Luoda kosketuspinta brändin ja asiakkaan välille. Todellinen arvo syntyy silloin, kun joku uskoo ja hengittää brändin tarinaa niin vahvasti, että myös muut haluavat tulla osaksi sitä.


Todellinen brändiarvo syntyy siitä, joka uskoo, elää ja hengittää brändin ääntä - merkityksiä ja tarinaa, johon myös asiakkaat voivat samaistua.

Mitä ajatuksia kirjoitus herättää sinussa?



~ 3HUGS.FI - me luomme tarinoita, jotka puhuttavat huomenna. ~



3hugs xx Laura,

KTM, luova yrittäjä ja brändirunoilija




Laura Salo, brändien tarinallistaja brändiruno® konseptin takana.

 
 
 

Comments


bottom of page