VUOSI 2025
- 3hugs.fi

- 11 hours ago
- 3 min read
Miltä ensimmäinen liiketoiminnan vuosi 2025 on näyttänyt? -kooste:
Huh! Melkoinen vuosi alkaa lähestyä loppuaan ja jos tässä kohtaa tiivistäisin sen 3 sanaan, olisivat ne:
~ tapahtumarikas, edistyksellinen, rohkea ~
Tapahtumarikas siksi, että vuoteen on mahtunut paljon. Vuoden 2023 aikana tein päätöksen, että siihen saakka markkinoinnin toimeksiannot muun yritystoiminnan rinnalla saisi näyttäytyä isommassa roolissa. Kun maaliskuussa 2025 palasin äitiyslomalta yrittäjyyteen, päätin että sen aika on nyt. Näin syntyi 3hugs.fi.
Edistyksellinen siksi, että olen aktiivisesti hakenut liiketoimintaani suuntaa - mitä, kenelle, miksi? Tähän saakka olin jo mm. luonut lukuisia verkkosivuja brändi-ilmeineen, auttanut yrityksiä digitaalisen markkinoinnin ja näkyvyyden kasvattamisen parissa, kirjoittanut brändirunoja (joskaan en vielä tiennyt niiden merkitystä kokonaiskuvassa) sekä konseptoinut useita liiketoiminta-aihioita, tuoteideoita sekä palvelukonsepteja. Näin ollen koin alkuun haastavaksi rajata sitä, mihin keskittyä, ja mistä löytää oma liiketoimintarako. Samalla myös hirvitti, jos rajaan, menetänkö potentiaalisia asiakkaita? Huomasin kuitenkin nopeasti, että tietyt linjanvedot on tehtävä voidakseni päättää työpäiväni johonkin ja samaan aikaan ajattelen, että tullakseen alansa parhaaksi jossain tarkoittaa nimenomaan jossain - ei kaikessa.
Tämän myötä fokusoin osaamiseni kolmeen ydinpalveluun:
1 // Brändirunot®
2 // Brändien tarinallistaminen & viestinnällinen strategiatyö
3 // Luova suunnittelu & konseptointi
Kevään 2025 aikana sain kunnian aloittaa yhteistyön graafikko-kuvittaja Jenni Vilenin kanssa. Lähdimme kehittämään tuotekonseptia nimeltä "Juogurtti®" - ajatuksenamme juotava, kasvipohjainen välipalauutuus kauppojen hyllyille.

Yrittäjyydessä rohkeutta onkin investoida aikaa ja rahaa omiin visioihin, vaikka huomisesta ei tiedä kukaan. Investoimme merkkiin ja saimme pian huomata sen saavan aikaan kiinnostusta isojen elintarviketoimijoiden keskuudessa.
Toinen konsepti, johon olen tänä vuonna panostanut on juomateollisuuden toimijalle kehitetty konsepti ja uusi tuoteidea nimeltä "Lonkerias®"". Myös tätä on ollut referenssimielessä innostavaa kehittää ja viedä eteenpäin, sillä tuoteidea syntyi brändirunon® pohjalta seuraavasti:

Voisikin sanoa, että palaset alkoivat pikkuhiljaa löytää toisensa, kun oivalsin mikä yhteys näillä on - sillä, mikä ohjaa tekemistäni. Vastaus on ollut edessäni koko ajan, ja se on kirkastunut kuluneen vuoden kuluessa. Tietysti - brändirunot®.
Vuosi 2025 on lisäksi ollut verkkojen vesille heittelyn aikaa, verkostoitumista, tilaisuuksia, yrittäjä-aamupaloja - täynnä mieleenpainuvia keskusteluja ja kohtaamisia. Kun sitten huomasin brändirunojen herättävän mielenkiintoa keskusteluissa ja ihmisten palaavan niihin vielä keskustelujemme jälkeenkin, ymmärsin että tässä on oltava jotain, joka ansaitsee lähempää tarkastelua.
Brändiruno® taipuu moneen myös Juogurtti® -tuoteperheelle - Se kirkastaa brändin ääntä ja kertoo tarinaa mieleenpainuvalla ja mukaansatempaavalla tavalla:

Kesän 2025 myötä ajatus brändiruno® -konseptista kirkastui. Sain PRH:lta nimelle tavaramerkkirekisteröinnin ja tiesin, että siinä olisi mun liiketoimintarako. Jotain, joka yhdistää strategisen markkinoinnin ja kaupallisen ajattelun luovaan kirjoittamiseen, brändäykseen ja konseptointiosaamiseeni.
Brändirunoissa yhdistyvät strateginen markkinointi luovaan kirjoittamiseen, brändäykseen ja konseptointiosaamiseeni.
Syksy 2025 on ollut vahvasti brändiruno® -konseptin tuotteistamista, paketointia ja kehittämistä. Olen osannut antaa tälle hiljaiselle työlle kiitosta omassa ajankäytössäni - ja sitä (aikaa & prosessointia) uuden konseptin / tuotteen lanseeraaminen ja näkyväksi tuominen on vaatinut. Olen huomannut konseptin myös tuovan luokseni mielenkiintoisia kohtaamisia, ihmisiä ja yhteistyökuvioita. Eräs, joka on tuonut teksteihini aivan uuden ulottuvuuden on ääninäyttelijä Ari Montonen. Hänen tapansa puhua kirjoittamani sanat ja lauseet todeksi, on tuonut merkittävän lisän brändiruno® -konseptiin ja sen kehittämiseen.
Kuuntele voice over -referenssejä täältä:
~ KIITOS. ~
Vuosi 2025 on myös ollut onnellinen. Oman yritystoiminnan kehittämisen lisäksi on ollut ainutlaatuisen ihanaa nähdä oman esikoispojan kasvaneen vauvasta jo niin toimeliaaksi ja osallistuvaksi taaperoksi. Vuosi 2026 tulee myös olemaan seikkailuntäyteinen, kun perheemme kasvaa alkuvuodesta nelihenkiseksi.
Tästä huolimatta yrittäjällä jatkuvat toimeksiannot edelleen vuoden vaihtuessa. Lisäksi - ja mistä olen hurrrrjan innoissani on, kun tammikuussa starttaamme laajamittaisen brändiruno® -pilotin yhteistyössä ison valtakunnallisen toimijan kanssa. Tästä kuulette lisää ensi vuonna!
Nyt on aika hiljentyä ja antaa tilaa myös luovuudelle. Näihin koosteisiin haluankin toivottaa kaikille
Rauhallista Joulua sekä Unelmien paloa Vuodelle 2026 !
~ 3HUGS.FI - me luomme tarinoita, jotka puhuttavat huomenna. ~
xx Laura Salo
KTM, brändien tarinallistaja, copywriter ja brändirunoilija
#3hugs #3hugsfi #3hugsmarketing #3hugsbranding #brändi #brändiruno #mainonta #markkinointi #konsepti #brändiviestintä #strategianytimessä #toneofvoice













Comments